Skip to content

Chauffeurs brengen telefoon terug

28 januari 2014

Drie buschauffeurs van Arriva hebben er maandag gezamenlijk voor gezorgd dat een jongen uit Luttelgeest zijn mobiele telefoon weer terugkreeg.

De jongen was zijn telefoon verloren in de bus van Emmeloord naar Groningen. De chauffeur van de bus vond de telefoon en belde de moeder van de jongen, Marian Uitdewilligen, waarvan het telefoonnummer in de telefoon was opgeslagen, zonder resultaat. “Ik zag dat ik een gemiste oproep had van mijn zoon. Toen ik terugbelde kreeg ik een onbekende man aan de lijn die zei buschauffeur te zijn”, aldus Uitdewilligen. “Hij zei dat de telefoon gevonden was in de bus naar Groningen.”

De chauffeur was op dat moment op het station in Heerenveen en zei de telefoon daar achter te laten, zodat deze kon worden opgehaald. Uitdewilligen: “Ik vroeg hem of hij hem ook mee kon nemen naar Emmeloord. Hijzelf ging niet naar Emmeloord, maar toevallig stond naast hem een chauffeur die naar Lemmer ging, vanuit waar een chauffeuse weer door naar Emmeloord ging. Na uitgezocht te hebben hoe laat de bus in Emmeloord aankwam, sprak ik af deze op te halen bij de betreffende bus.”

Om een uur stond Uitdewilligen klaar met een doosje chocola voor de chauffeuse. Zij vond eigenlijk dat ze deze niet verdiend had omdat ze de telefoon alleen maar had meegenomen. Uitdewilligen haar zoon had nog niet door dat de telefoon alweer terecht was. “Hij belde mij een uur later met de mededeling dat hij zijn telefoon verloren was en deze nog niet gevonden was. Dat was ook niet raar, want de telefoon lag alweer bij ons thuis”.

Advertenties
One Comment leave one →
  1. 28 januari 2014 17:17

    Leuk verhaal! 🙂

    Een paar maanden geleden zag ik nog mijn QBuzz buschauffeur een tas overhandigen via de raampjes bij de chauffeurs aan een andere chauffeur die op de andere richting van de route reed om die tas weer terug te kunnen bezorgen aan de rechtmatige eigenaar. De buschauffeur gaf aan de verkeerscentrale door rond hoe laat die chauffeur bij de gewenste halte zou zijn.

    Helaas heeft de klantenservice wegens drukte nooit op tijd met de verkeerscentrale kunnen spreken om mijn verloren dure Senz paraplu terug te bezorgen. Bij het uitstappen besefte ik dat ik de paraplu had laten liggen, dat de bus nog maar 1 dorp verder hoefde op de route en daarna nog 10 minuten naar het busstation door moest rijden. Omdat de klantenservice de verkeerscentrale te laat kon aanspreken konden ze de chauffeur ook niet meer spreken. Na doorgeven via de website bij de verloren voorwerpen de paraplu nooit meer terug gezien. 😦

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s